Standa Tikal - cestovateľ

Funkčná spodná bielizeň agtive: "... ideálne pod akékoľvek oblečenie, nešpiní sa a nezapácha ani pri opakovanom používaní."

Standa Tikal cestovatel

Južná Amerika 2019 - Nórsko 2016 - Okolo Afriky 2016 - Okolo Afriky 2015 - Okolo Afriky 2014 - Okolo Afriky 2013 - Omán 2012 - Kirgizsko 2010 - Aljaška 2009 - Sicília 2008 - Sýria 2008 - Maďarsko 2007 - Andorra 2006 - Škótsko 2005 - Koniec sveta 2005 - Francúzsko 2003 - Taliansko 2003

Stanislav Tikal - zážitky z ciest po svete - príprava na cestu do Ohňovej zeme v decembri 2022

V roku 2017 sme poslali naše motorky do kanadského Montrealu a vybrali sa na cestu po USA, kde sme navštívili všetky národné parky a vychutnávali si úžasnú prírodu. Vrcholom tejto cesty bola návšteva San Francisca, Los Angeles a nakoniec San Diega, aby sme sa dostali čo najbližšie k Mexiku. Tam sme nechali naše bicykle jeden rok v prenajatom "sklade" a ďalší rok sme opustili San Diego a odišli do Mexika. Navštívili sme polostrov Baja California a pokračovali cez Mexiko do Belize, Guatemaly, Hondurasu, Nikaraguy, až sme dorazili do Kostariky, kde sme chceli nechať naše bicykle na ďalší rok v San José. Nanešťastie sa nám nepodarilo nájsť vhodné parkovisko. Problémom bola administratíva. Museli sme nechať motocykle v colnom sklade v úplne nevyhovujúcich podmienkach. Rok boli zaparkované vonku na colnom parkovisku a tento rok im parkovanie vonku v stredoamerickom podnebí prinieslo veľa "šupín". Našťastie sa nám po návrate za ďalších 12 mesiacov podarilo stroje oživiť a pokračovať do Panamy.

Po návšteve Panamy sme sa potrebovali dostať do Kolumbie, kam sa po súši nedá dostať. Rozhodli sme sa poslať motorky v kontajneri cez more a vydali sme sa na cestu cez Karibik na prenajatej plachetnici. Týždeň na mori bol pre nás veľmi vyčerpávajúci. Ako Európania nie sme zvyknutí hýbať loďou. Skrátka sme sa "vyvrátili" do Cartageny, kde sme sa po ďalšom týždni administratívnych obštrukcií stretli s našimi motorkami. Ďalšiu cestu skomplikovali štrajky na juhu Kolumbie, ale našťastie naše rokovania s povstalcami dopadli dobre a podarilo sa nám prekročiť hranice do Ekvádoru a odletieť domov z letiska v Quite. Opäť sme nechali naše bicykle zaparkované vonku, napospas miestnemu podnebiu. Nikto z nás netušil, že sa nevrátime o rok, ale oveľa neskôr kvôli "vypnutiu Covidu".

Je už jeseň 2022 a ja sa s priateľkou chystám do Quita v Ekvádore, aby som skontroloval stav motorky, ktorá je v Ekvádore nedobrovoľne zaparkovaná už 3 a pol roka! Z Kostariky som vedel, čo dokáže so strojom urobiť počasie po roku státia, takže som pred ďalšou cestou nechcel nič ponechať na náhodu. Rozhodol som sa venovať 14-dňovú dovolenku kompletnému servisu motorky a voľný čas stráviť cestovaním po Ekvádore. Moje čierne očakávania sa naplnili. Našiel som motorku v stave totálneho šrotu a začal som ju rozoberať a skúmať poškodenia. Elektrika, pneumatiky a celý palivový systém sú úplne v háji! Našťastie som si z domu priniesol novú batériu, veľa náradia a náhradných dielov, takže som sa pustil do opravy a po týždni práce sa mi podarilo motorku opäť oživiť. Radosť bola obrovská! Motorku som však zaparkoval späť na jej miesto a prenajatým autom sme sa previezli po Ekvádore. Pri našom ďalšom návrate o dva mesiace sa už nebudeme zdržiavať, len prejdeme Ekvádorom a budeme čo najrýchlejšie pokračovať do Peru.

Ekvádor je krásna a špecifická krajina. Ako už názov napovedá, leží na rovníku. To znamená, že sú tu prakticky len dve ročné obdobia - jar a leto. Deň je rozdelený presne na polovicu, pričom svitanie nastáva rýchlo o 6:00 a tma rýchlo padá o 18:00. V noci je príjemne chladno okolo 12-15 stupňov a cez deň môžu teploty vystúpiť až na 26 stupňov, čo je v poriadku. Jediným rozdielom oproti tomu, na čo sme zvyknutí, je, že od príletu na letisko v Quite ste v skutočnosti vo výške viac ako 2 500 metrov nad morom. m. a kamkoľvek pôjdete, pokiaľ to nie je na pobrežie Tichého oceánu, budete stále tak vysoko a často aj vyššie - 3000 až 4000 m nad morom. m. To samozrejme znamená, že teploty sú počas 24 hodín oveľa nižšie. Napríklad sme v nadmorskej výške 3900 m.n.m. na zaplavenej sopke Quilotoa zažili teplotu 3 stupne Celzia a boli veľmi šťastní, že môžu topiť v kachliach vo svojej izbe. Ľahká spodná bielizeň Nano COOL sa nám v týchto rôznorodých teplotných podmienkach osvedčila, či už pri spánku, alebo počas dňa. Večer alebo v horách sme používali funkčnú bielizeň TERMO. Veľká výhoda tejto práčky je okamžite viditeľná, keď potrebujete vyprať oblečenie. Na slnku veľmi rýchlo schne a je pripravená na ďalšie použitie. Ja sám používam spodnú bielizeň Nano Agtive od roku 2010, keď som v nej cestoval do Kirgizska. Pretože bol veľmi užitočný, použil som ho aj pri projekte "Okolo Afriky" v rokoch 2013-2015, keď sme precestovali celý africký kontinent a najazdili približne 40 000 kilometrov. Samozrejme, veci, ktoré používam, sa v priebehu rokov veľmi opotrebovali. Určite to však neznižuje ich funkčnosť.

Ak všetko pôjde podľa plánu, v decembri pôjdeme z Ekvádoru do Peru a potom do Čile, a ak bude fungovať technika a všetko fyzicky a časovo zvládneme, pokúsime sa dostať do Ohňovej zeme. Naším cieľom bude Punta Arena v Argentíne. Ak sa vyskytnú nejaké problémy, pôjdeme len do Čile, odkiaľ som sa dohodol na preprave bicykla späť do Európy. Bude to trochu časovo náročné, ale som presvedčený, že to zvládneme. V roku 2009 som navštívil Aljašku a Prudhoe Bay, najsevernejšie miesto Severnej Ameriky, a rád by som sa dostal aj na najjužnejšie miesto - do mesta Ushuaia.

Zobraziť viac
Filtrovanie
podľa parametrov
Zvolená kategória neobsahuje žiadne produkty
NANOSHOP s.r.o.
Packeta
Zásilkovna
Filtrovať produkty
StavVýrobcaLen skladomVypíše pouze produkty skladem